E-mail marketing

E-mail Marketing is belangrijk om in contact te blijven met je doelgroep en potentiële klanten. Door periodieke updates te versturen blijf je in contact en kun je diensten of producten onder de aandacht brengen. Ook kun je middels e-mail marketing je klantenkring uitbreiden. Door op je website een koppeling te maken met je e-mail management tool kunnen inschrijvingen op je nieuwsbrief automatisch verwerkt worden.

Wat is e-mail marketing?

E-mail marketing is een effectief en relatief goedkope marketinginzet voor je product of dienst. Door het inzetten van e-mail marketing betrek je niet alleen (potentiële) klanten bij je bedrijf maar kun je ook kennis delen en je aanbod laten zien. Door slim om te gaan met e-mail marketing zijn de kosten per nieuwsbrief en dus de kosten per bereik erg goedkoop. Daarnaast zorgt een goed e-mail marketing programma voor duidelijk statistieken waarbij je in kunt spelen op bepaalde trends van je e-mail marketing lijst.

Wat zijn de mogelijkheden van e-mail marketing?

Het belangrijkste is natuurlijk om een kwalitatief goede e-mail marketinglijst op te bouwen. Dat kan door bijvoorbeeld een inschrijfformulier op je website te plaatsen. Hierdoor kunnen mensen zich inschrijven voor een e-mail marketinglijst waarvoor interesse bestaat. Je zou namelijk meerdere lijsten aan kunnen maken die zijn gericht op verschillende interessegebieden of doelgroepen. Ook kun je binnen de e-mail marketing gebruik maken van zogenoemde A/B testen waarbij een deel van je lijst een A versie ontvangt en een ander deel een B versie. Zo kun je uittesten welke titel het meeste aanspreekt of welke afbeelding. Een ander mooi voordeel van e-mail marketing is de inzet van marketing automation.

De inzet van Marketing Automation

Iets wat steeds vaker wordt toegepast is marketing automation. Het woord zegt het al een beetje, de inzet van e-mail marketing automation is deels geautomatiseerd en maakt vaak gebruik van een zogenoemde funnel. Door middel van een actie van de ontvanger wordt bepaald wat de volgende e-mail marketing actie inhoud. Een voorbeeld is een inschrijving op een nieuwsbrief waarbij automatisch na 1 dag een e-mail gestuurd zal worden waarin de verschillende diensten worden vermeld. Als de ontvanger klikt op een van de diensten zal de nieuwsbrief erna ingaan op de dienst waarop de ontvanger heeft geklikt. Zo pas je de hele strategie aan op de doelgroep en interesses van je e-mail marketinglijst.

Starten met e-mail marketing?

Wil ja na het lezen van alle informatie ook aan de slag met e-mail marketing? Dan gaan we eerst kijken of je al een (goedgekeurde) e-mail lijst hebt met mailadressen. Deze kunnen we gebruiken voor de opzet van je e-mail marketing. Heb je nog geen lijst dan gaan we kijken dat we een lijst kunnen aanmaken en relevante e-mail adressen kunnen gaan verzamelen. Ook gaan we samen kijken hoe we de e-mail marketing vorm gaan geven. Dit doen we door een gesprek in te plannen en te kijken waar de behoeften van je doelgroep ligt. Wij zijn er klaar voor om te starten, jij ook?

Samen gaan we voor resultaat!

Resultaat met internet marketing? Vraag het Yvo van LemonBytes

Heb je een vraag over internet marketing? Kom dan in contact met Yvo, Digital Marketeer van LemonBytes. Wij zorgen er samen voor dat je online beter vindbaar wordt! Eerst gaan we samen om tafel voor een kennismakingssessie en bespreken we je wensen. Daarna ga ik voor je aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw doelstelling gehaald gaat worden.

  • Next
  • Prev