Vind hier snel antwoord op jouw vraag!

Je vind heel veel antwoorden op veel gestelde vragen in onze kennisbank. We houden onze kennisbank up-to-date zodat je hier altijd de juiste informatie kunt vinden.

Domeinnaam

Hoe registreer ik een domeinnaam?

We kunnen je helpen met het registreren van jouw domeinnaam. Sterker nog, dit kun je al eenvoudig zelf doen.

Op onze website kun je jouw domeinnaam controleren.
Na de controle zie je of de door jouw gekozen domeinnaam al geregistreerd is of dat deze nog beschikbaar is.

Is de domeinnaam nog beschikbaar, dan kun je deze meteen bestellen en wij registreren de domeinnaam voor je.

Denk bij het registreren van een domeinnaam goed na en controleer of er concurrentie is voor de domeinnaam die je hebt gekozen.

Misschien is het ook verstandig meerdere domeinnamen te registreren om je merk beter vindbaar te maken en concurrentie uit te sluiten. Lees ion ons blog 'Wat zijn de voordelen van meer domeinnamen' waarom het verstandig is meerdere domeinnamen te registreren.

Is je domeinnaam al geregistreerd en ben je…

Ik wil mijn domeinnaam verhuizen naar een andere aanbieder.

Dat vinden we natuurlijk jammer, maar in sommige gevallen niet onoverkomelijk.

Je kunt je domeinnaam zeker verhuizen naar een andere aanbieder.

Verhuiscode ophalen

Hiervoor heb je in de meeste gevallen een authorisatiecode of verhuiscode nodig. Deze kun je eenvoudig ophalen in ons klantenpaneel.

Je vind je code door in het menu 'Diensten > Domeinnamen' te klikken.
Selecteer vervolgens 'authorisatiecode opvragen'.
Deze optie is alleen beschikbaar wanneer alle facturen zijn voldaan.

Diensten opzeggen

Vergeet na verhuizing niet om diensten die je niet meer nodig hebt even op te zeggen.
Zonder opzegging blijft het abonnement actief en ontvang je van ons maandelijks of jaarlijks de factuur conform onze algemene voorwaarden.

Kan ik mijn bestaande domeinnaam verhuizen naar LemonBytes?

Jazeker kan dat! We kunnen je helpen met het verhuizen van jouw domeinnaam. Sterker nog, dit kun je al eenvoudig zelf doen.

Op onze website kun je jouw domeinnaam controleren.
Na de controle zie je dat deze geregistreerd is en kun je de domeinnaam verhuizen.
Bij je huidige provider kun je een authorisatiecode of verhuiscode opvragen voor jouw domeinnaam.
Vul deze in bij het bestellen, zodat wij de domeinnaam met deze code voor je kunnen verhuizen.

Wil je e-mail gebruiken of een website maken? Bestel dan meteen een hostingpakket bij jouw domeinnaam.
Je kunt binnen jouw hostingpakket je gewenste mailadressen aanmaken en een website plaatsen zoals bijvoorbeeld een WordPress website.

Als de verhuizing is afgerond, vergeet dan niet om de diensten op te zeggen bij je huidige aanbieder.…

Voor welke periode registreer ik mijn domeinnaam?

Registraties van domeinnamen en hosting worden altijd voor één jaar vastgelegd. U betaald dus ook voor een jaar. Wilt u uw domeinnaam of hosting laten vervallen? Geef dit dan uiterlijk twee maanden voor de einddatum van de registratie aan ons door of annuleer de registratie via het klantenpaneel.

Wie is eigenaar van een geregistreerde domeinnaam

Bij LemonBytes worden domeinnamen op naam van onze klant ofwel registrant geregistreerd. Dit betekend dus dat u zelf eigenaar bent van de door u geregistreerde domeinnaam. LemonBytes staat geregistreerd als technisch contact.

Hosting en e-mail

Automatisch antwoord / vakantiemelding instellen in Cpanel

Automatisch antwoord / vakantiemelding instellen in Cpanel

Voor het instellen van een automatisch antwoord of vakantiemelding op jouw e-mailaccount in Cpanel doorloop je de volgende stappen.

Log in op het Cpanel hosting controle paneel.

LET OP: Voor hosting diensten van LemonBytes wordt het Plesk hosting controlepaneel gebruikt. Automatisch antwoord / vakantiemelding instellen in Plesk.

In het Cpanel controlepaneel

Selecteer onder de sectie 'E-mail' de optie 'Automatische beantwoorders'.

Selecteer vervolgens 'Automatische beantwoorder toevoegen' of 'Bewerken' bij een eerder opgeslagen beantwoorder.

Stel de interval in en vor het e-mailadres toe waarop de beantwoorder van toepassing is.

Stel ook het 'Van:' adres in en het onderwerp (bijv. 'Vakantiemelding').

Voeg bij de 'Hoofdtekst' de vakantiemelding toe en stel een…

Automatisch antwoord / vakantiemelding instellen in Plesk

Automatisch antwoord / vakantiemelding instellen in Plesk

Voor het instellen van een automatisch antwoord of vakantiemelding op jouw e-mailaccount in Plesk doorloop je de volgende stappen.

In het LemonBytes klantenpaneel

Log in op het LemonBytes klantenpaneel via https://my.lemonbytes.nl.

Ga naar 'Hostingaccount(s) en selecteer het desbetreffende hostingaccount.

Klik op 'inloggen controle paneel'.

Ga verder in het Plesk controlepaneel

In het Plesk controlepaneel

Selecteer in het menu de optie 'Mail'.

Selecteer vervolgens de mailaccount waarvoor je een automatisch antwoord wilt toevoegen.

Selecteer vervolgens 'Automatische beantwoording' of 'Auto-Reply'.

Selecteer het vinkje 'Automatische beantwoording activeren' of 'Switch on auto-reply'.

Standaard wordt de mail beantwoord met het onderwerp van de ontvangen mail 'Re: <request_subject…

Automatisch antwoord instellen in RoundCube

Automatisch antwoord / vakantiemelding instellen in webmail (RoundCube)

Voor het instellen van een automatisch antwoord of vakantiemelding op jouw e-mailaccount doorloop je de volgende stappen.
Log met de betreffende account in op webmail en klik dan rechtsboven op "Instellingen".
Ga vervolgens naar "Filters" en voeg in de tweede kolom een filter toe.
Geef de filter een naam.
Selecteer "Alle berichten" en "Beantwoord met bericht".
Typ het gewenste bericht en typ een onderwerp.
Geef ook even aan hoe vaak de melding per dag aan dezelfde contactpersoon verstuurd moet worden.
Vergeet, in geval van een tijdelijke afwezigheidsmelding / vakantiemelding, het filter na terugkomst niet uit te schakelen.

E-mail instellen Iphone

E-mail instellen op een Iphone is redelijk eenvoudig. Gebruik hiervoor de gegevens die je bij je mailaccount hebt ontvangen.

Volg dan de eenvoudige stappen via de Apple handleiding: https://support.apple.com/nl-nl/HT201320

Je kunt uw e-mailclient handmatig configureren met de onderstaande instellingen:
Beveiligde SSL-/TLS-instellingen (Aanbevolen)
Gebruikersnaam: e-mailadres
Wachtwoord: Gebruik het wachtwoord van de e-mailaccount.

Binnenkomende server: [serveradres invullen]
IMAP-poort: 993
POP3-poort: 995

Uitgaande server: [serveradres invullen]
SMTP-poort: 465
Voor IMAP, POP3 en SMTP is verificatie vereist.

E-mail instellen Outlook (Windows)

Openen het Configuratiescherm

Klik op het vergrootglas

Het volgende scherm word getoond. 

Typ hier configuratiescherm

Klik op ‘Configuratiescherm’

Kies vervolgens voor ‘Weergeven op: Grote pictogrammen’. 

Klik op ‘Mail (Microsoft Outlook 2016)

Instellen e-mailaccount

Klik op E-mailaccounts 

Klik op Nieuw 

Kies hier voor Handmatige instelling of extra servertype 

Klik op Volgende

Kies hier voor Pop of IMAP (bij voorkeur IMAP)

Klik op Volgende

Vul hier uw gegevens in.

Voer de volgende handelingen uit onder ‘Gebruikersgegevens’: 

Typ in het vak ‘Uw naam’ je naam, zoals deze voor andere personen moet worden weergegeven. 

Typ in het vak ‘E-mailadres’ het volledige e-mailadres je hebt gekregen van LemonBytes.

Voer de…

Server niet bereikbaar. Is mijn IP adres geblokkeerd?

Om onze servers veilig te houden hebben we verschillende maatregelen getroffen. Zo kunnen verdachte IP adressen geblokkeerd worden.

Wanneer is een IP adres verdacht? Dat kan meerdere oorzaken hebben. Zo kan er bijvoorbeeld al een IP adres geblokkeerd worden wanneer er veelvuldig verkeerd wordt ingelogd bij het instellen van een mailaccount in Outlook. Maar ook IP adressen die een aanval uitvoeren op onze servers worden geblokkeerd.

Wanneer een IP adres worde geblokkeerd betekent dit niet dat de website offline is. Enkel het verkeer vanaf het geblokkeerde IP adres kan een website en/of e-mail niet meer bereiken. Bezoekers of gebruikers die een ander exrtern IP adres hebben zien wel gewoon jouw website.

In de meeste gevallen kan een IP adres weer gedeblokkeerd worden zodat website en e-mail weer bereikbaar is.

Controleer even via onderstaande link jouw IP adres en stuur deze even door naar support@lemonbytes.nl met het verzoek deze te…

Wat is mijn IP adres?

Wil je weten wat jouw (extern) IP adres is? Heb je het vermoeden dat hier iets geblokkeerd wordt? In de meeste gevallen kan een IP adres weer gedeblokkeerd worden zodat website en e-mail weer bereikbaar is.

Controleer even via onderstaande link jouw IP adres en stuur deze even door naar support@lemonbytes.nl met het verzoek deze te controleren.

We zoeken jouw externe IPv4 en IPv6 adres op. Dit is het adres waarmee je dus het internet gebruikt. Doorgaans is dit het adres dat wordt uitgegeven door jouw modem / Internet Service Provider (ISP) in het geval van een kantoor- of thuisnetwerk. Als je alleen mobiel internet gebruikt, dan vind je hiermee het externe IP adres dat wordt uitgegeven door jouw mobiele provider.

Wat is mijn IP adres?

Wat is Plesk hosting controlepaneel?

Bij jouw hosting abonnement krijg je toegang tot hosting omgeving. Hiervoor gebruiken we software waarmee je je website kunt instellen, mail kunt configureren etc.

Welk hosting controlepaneel gebruiken we; Plesk, Cpanel of DirectAdmin?

Er zijn verschillende software aanbieders die hosting controlepanelen aanbieden. De drie grootste zijn Plesk, Cpanel en DirectAdmin. Wij kiezen er voor om Plesk te gebruiken als hosting controlepaneel vanwege zijn gebruiksvriendelijke interface.

Plesk controlpanel

Plesk is dus een webapplicatie voor het beheren van een of meerdere website configuraties. Met Plesk bieden wij als een webhosting-aanbieder een webinterface aan onze klanten waarmee ze hun website(s) naar wens kunnen configureren en te beheren. Dit omvat niet alleen de configuratie van de webserver zelf, maar ook de bijbehorende diensten, zoals e-mailaccounts, MySQL-databases.

Plesk controlepaneel voor hosting vs. LemonBytes klantenpaneel

Het Plesk…

Website

Inloggen website beheer Drupal website en FreshOnline

Inloggen website beheer Drupal website en FreshOnline

Om in te loggen in je website kun je eenvoudig /user achter je domeinnaam typen (bijv.: https://demo.freshonline.nu/user).

Je ziet dan meteen het inlog scherm waarmee je kunt inloggen in jouw website.

Wachtwoord vergeten

Ben je je login gegevens even vergeten? Geen nood. Klik dan even op het icoon naast de titel 'Inloggen' en kies dan 'Uw wachtwoord opnieuw instellen'.

Vul je e-mailadres in en klik op 'Indienen'. Je ontvangt dan via e-mail een nieuwe login link waarmee je eenmalig kunt inloggen en je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Enne... vergeet je nieuwe wachtwoord niet te onthouden ;)

Kan ik zien welke websites jullie hebben gemaakt?

Natuurlijk! Wij zijn trots op ons werk en dat laten we graag zien. We hebben een speciale pagina ingericht met onze referentie projecten. Neem een kijkje op de pagina referenties.

Wat is Drupal cms?

Simpel gezegd is Drupal een CMS Systeem. CMS staat voor content management system ofwel een systeem dat achter een website zit om deze te kunnen beheren. Zo stellen wij onze klanten in staat om zelf aanpassingen te kunnen maken in hun eigen website. Wist je trouwens dat Drupal een van de meest krachtigste cms systemen is? Wij informeren je graag naar de voordelen van een website gemaakt in Drupal, bekijk ook onze pagina Drupal Specialist of neem contact met ons op.

Marketing

Wat voor online marketing mogelijkheden heb ik?

De online marketing specialisten van LemonBytes bieden verschillende online marketing trajecten aan. Dit varieert van social media marketing tot e-mail marketing en zelf blog marketing. Daarnaast kunnen we je ook helpen bij de Zoekmachine Optimalisatie van je website.

Administratief

Inloggen klantenpaneel

Bij LemonBytes hebben we een overzichtelijk klantenpaneel. Hier vind je eenvoudig je abonnementen en facturen terug. Inloggen in ons klantenpaneel gaat via https://my.lemonbytes.nl

Inloggen in het klantenpaneel gaat eenvoudig met de debiteurennummer (tenzij je dit via het klantenpaneel hebt gewijzigd) en je wachtwoord. Je vind je debiteurennummer terug op je factuur.

Ben je je wachtwoord vergeten, dan kun je altijd de 'wachtwoord vergeten' functie gebruiken.

Ben je helemaal even alles kwijt, dan kunnen we een wachtwoord reset voor je uitvoeren. je ontvangt dan je gegevens via e-mail op het door ons geregistreerde e-mailadres.
Wil je een reset laten uitvoeren, stuur dan een e-mail met dit verzoek naar support@lemonbytes.nl en vermeld in de mail…

Opzeggen abonnement

Heb je een abonnement op een dienst van LemonBytes en wil je deze opzeggen? Dat vinden we uiteraard jammer, maar opzeggen kan zeker.

Opzeggen kan natuurlijk mits alle openstaande rekeningen betaald zijn en met inachtneming van de gestelde opzegtermijn van twee maanden zoals je kunt lezen in onze algemene voorwaarden.

Opzeggen kan eenvoudig via ons klantenpaneel Ga naar ons klantenpaneelLog in met je debiteurennummer en wachtwoordGa naar "Diensten > Diensten overzicht"Klik op de dienst die je wilt opzeggenKlik vervolgens onderaan de pagina op "Dienst opzeggen"De dienst wordt per einde looptijd automatisch opgezegd.

LET OP! Je moet het opzeggen van diensten per dienst uitvoeren. heb je dus een domeinnaam en een hosting pakket bij lemonBytes dat je wilt…

Wat is het verschil tussen het klantenpaneel en het Plesk controlepaneel?

Het LemonBytes klantenpaneel is niet hetzelfde als het Plesk hosting controlepaneel. Heel kort omschreven is het klantenpaneel bedoeld voor administratieve doeleinden en het Plesk controlepaneel bedoeld voor het beheren van jouw website, e-mail en andere hosting gerelateerde zaken.

LemonBytes klantenpaneel (my.lemonbytes.nl)

Ons LemonBytes klantenpaneel my.lemonbytes.nl is voor administratieve doeleinden. Hier kun je je gegevens beheren, je abonnementen aanvragen, inzien en opzeggen en ook offertes en facturen bekijken en downloaden. Meer info over inloggen in ons klantenpaneel.

Heb je ook een cloud hosting abonnement of een eigen Virtual Private Server (VPS)? Dan kun je vanuit het…

Overig

Browsercache legen / wissen

Wat is browsercache?
Cache is een opslagplaats waarin veelgebruikte data tijdelijk wordt opgeslagen om er zo sneller toegang tot mogelijk te maken. Op uw computer worden hier de tijdelijke internet bestanden mee bedoeld.

Waarom moet ik soms mijn Cache legen?
Het komt voor dat u nog een oude versie van een pagina op een website ziet terwijl deze pagina al wel is verandert. Het herladen (refresh) van de pagina lukt niet. De browser haalt dan de pagina uit de Cache op de PC en toont dus de oude versie. Door alle cache bestanden te wissen zal de website de laatste versie van de server ophalen zodat u weer de actuele informatie te zien krijgt op uw computer.

CACHE WISSEN IN MOZILLA FIREFOX (WINDOWS)
Kies in Mozilla Firefox menu onder Tools (Extra) het item Options of gebruk het menu icoon
Klik op Privacy & History in het menu
Scroll naar Cookies and Site Data (oudere versies: Cached Web Content )
Klik op Nu Wissen (Clear Now)

SSL-status van een webbrowser verversen

Hoe de SSL-status van een webbrowser te wissen en te verversen.
In dit artikel wordt beschreven hoe u de SSL-status wist voor verschillende populaire webbrowsers.

Webbrowsers cachen SSL-certificaten om de browse-ervaring te versnellen. Normaal gesproken is dit geen probleem. Wanneer u echter pagina's voor uw website aan het ontwikkelen bent of een nieuw certificaat installeert, kan de SSL-status van de browser in de weg zitten. Mogelijk ziet u bijvoorbeeld het hangslotpictogram niet in de adresbalk van de browser nadat u een nieuw SSL-certificaat hebt geïnstalleerd.

Volg de onderstaande procedure voor uw webbrowser om de SSL-status te wissen.

MOZILLA FIREFOX
Ga als volgt te werk om de SSL-status in Firefox te wissen:
Klik in het menu Geschiedenis op Recente geschiedenis wissen. Het dialoogvenster Alle geschiedenis wissen wordt weergegeven.
U kunt ook op Ctrl-Shift-Delete drukken om het dialoogvenster Alle geschiedenis wissen onmiddellijk…

Welke hulp en support kan ik bij LemonBytes verwachten?

We begrijpen dat het vervelend is wanneer er iets niet goed werkt. Wij helpen je dan ook graag om het probleem te identificeren en op te lossen.

Support en service heeft bij LemonBytes top prioriteit. Maar hier maken we wel graag afspraken over om onduidelijkheden te voorkomen en heldere verwachtingen te scheppen. Dit doen we door middel van onze Service Level Agreements of kortweg SLA.

Standaard heeft iedere klant bij ons een Basis SLA. Het niveau van de SLA bepaalt de snelheid van reageren en beschikbaarheid van onze medewerkers. Dus wil je sneller door ons geholpen worden, dan kun je een hogere SLA bij ons afnemen.

We hebben meer informatie over onze Service Level Agreements uitgewerkt zodat je precies kunt zien wat je van ons kunt verwachten.

Lees meer

Veel gestelde vragen FAQ

Extra hulp nodig?

Extra hulp nodig?

Kun je het antwoord op je vraag niet vinden, of heb je toch nog even hulp nodig? We helpen je graag verder op weg.