Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
Zoekmachine optimalisatie, deze term zul je vaak voorbij hebben horen komen. We gebruiken verschillende tools om te testen of de inhoud van je website aansluit bij de zoekwoorden van je doelgroep. Ook kunnen we hierin aanpassingen maken door bijvoorbeeld de teksten op de website te herschrijven zodat deze beter aansluiten bij je doelgroep (content optimalisatie). We kunnen hierin een stapje verder gaan en SEO combineren met conversie optimalisatie (CRO) zodat de content zo geoptimaliseerd wordt dat deze zowel zoekmachine vriendelijk is als klantvriendelijk zodra de klant op de website komt. Met onze SEO pakketten kun je eenvoudig op maat jouw zoekmachine optimalisatie inrichten.
Content Optimalisatie Conversie Optimalisatie Rapportage en analyse
Wat is Zoekmachine Optimalisatie?
Zoekmachine Optimalisatie ofwel Search Engine Optimization (SEO) in het Engels is de techniek van het optimaliseren van je website zodat deze hoger in de zoekresultaten komt.
SEO bestaat feitelijk uit 3 onderdelen; content optimalisatie, techniek en linkbuilding. Alle drie de onderdelen dragen bij aan een betere vindbaarheid in de zoekmachine op relevante zoekwoorden. Dit zijn zoekwoorden die gebruikt worden door je doelgroep bij het zoeken naar een website. Door een goede SEO neemt de kwaliteit van je website toe en zal deze beter vindbaar zijn voor je doelgroep en uiteindelijk zorgen dat er meer relevant verkeer terecht komt op je website.
“If you’re not meeting your visitors’ needs, it doesn’t matter how ‘optimized’ your site is.”
Stoney deGeyter
Content optimalisatie
De bekende uitdrukking content is king, dat geldt zeker voor de content op je website. Natuurlijk wil je de klanten informeren over je bedrijf of merk, een goede en duidelijke omschrijving van je diensten is daarbij essentieel. Een ander belangrijk onderdeel in de SEO strategie is de content creatie. Aan de hand van de vastgestelde zoekwoorden en analyse gaan we de teksten in de website optimaliseren om zo tot een beter resultaat te komen wat aansluit bij je doelgroep.
Conversie optimalisatie
Van website bezoekers naar klanten. Naast zoekmachine optimalisatie is er ook conversie optimalisatie ook wel CRO genoemd (Conversion Rate Optimization). Dit hangt vaak nauw samen met SEO. Bij SEO zorg je dat er bezoekers naar je website komen en bij CRO zorg je ervoor dat deze bezoekers worden omgezet in “potentiële” klanten. Bij CRO kijken we naar de complete customer journey of simpel gezegd de gebruiksvriendelijkheid van de website. Het is daarbij zaak om de klant die op een bepaalde pagina van je website binnenkomt zo efficiënt mogelijk naar het einddoel te leiden zoals bijvoorbeeld een offerte aanvraag of product aankoop.
Rapportage en analyse
Zonder rapportage geen analyse en zonder analyse kun je niet bijsturen of de resultaten bekijken. Daarom maken we gebruik van het FresshRanking dashboard waarin we Google Analytics koppelen en een rapportage in stellen bij een SEO traject. Zo heb jij als klant altijd inzicht in je resultaten en kunnen wij duidelijk maken waar de knelpunten zitten. Het uiteindelijke doel is natuurlijk een optimale inrichting van je on-site content en customer journey.