Het nut van een Google Bedrijfspagina

Zoek jij wel eens je bedrijf op in Google? Als je het goed hebt ingericht zie je aan de rechterkant ook gegevens over je bedrijf staan zoals contactgegevens, een kaartje van de locatie en foto's van je bedrijf. De gegevens die je hier ziet zijn van Google Mijn Bedrijf. In de blog van deze maand leggen we je uit hoe je dit kunt instellen en beheren zodat je nog beter zichtbaar bent!

Wat is Google Mijn Bedrijf

Als onderdeel van de zoekmachine heeft Google het onderdeel Google Mijn Bedrijf. Door een account aan te maken kun je hierin al je bedrijfsgegevens ingeven. Na een controle/verificatie door Google ben je eigenaar van je eigen "bedrijfspagina" op Google. Deze bedrijfspagina zal worden getoond als men zoekt op je bedrijfsnaam binnen de zoekmachine.

Klik maar eens op deze link dan zie je hoe dit eruit ziet voor LemonBytes: https://www.google.com/search?q=lemonbytes

Contactgegevens weergeven

Als je de bedrijfsvermelding hebt aangevraagd of geclaimed dan heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld openingstijden toe te voegen en je locatie(s). Dat is weer handig als je een bezoekadres hebt en mensen op bezoek komen en hiervoor de routebeschrijving willen instellen. Ook geef je hier je diensten aan en een korte inleiding zodat je informatie geeft aan mensen die je bedrijf opzoeken op Google. En natuurlijk niet vergeten om je telefoonnummer te vermelden zodat er gemakkelijk contact opgenomen kan worden.

Reageren op reviews

Een van de mooie onderdelen is het gedeelte voor reviews. Via de bedrijfspagina kunnen klanten reageren op de ervaring die ze gehad hebben met je bedrijf. Als je de bedrijfspagina geclaimed hebt (zie hierboven) dan heb je ook de mogelijkheid om op deze reviews te reageren. Deze reviews zullen ook getoond worden in de reguliere zoekresultaten binnen Google en ook reviews vanuit andere website kunnen getoond worden zodat alles op 1 plek blijft.

Berichten toevoegen aan Google Mijn Bedrijf

Een van de opties is ook het toevoegen van berichten aan de bedrijfspagina. Dit kun je doen door regelmatig een foto met tekst toe te voegen. De berichten zullen dan (ca. 3 stuks) worden getoond onderaan je bedrijfsvermeldig. Hier kun je dus nuttige informatie delen voor je klanten.

Inzicht in statistieken

Het mooie van je bedrijfsvermelding is ook de getoonde statistieken die je ontvangt. Zo zie je hoevaak erop geklikt is en hoeveel vertoningen je hebt gehad. 

Hulp nodig met het instellen van Google Mijn Bedrijf?

Wij bij LemonBytes kunnen je natuurlijk op weg helpen de bedrijfsvermelding te claimen en/of in te richten. 
Neem contact op met Yvo Beckx (digital marketeer) om de mogelijkheden te bespreken 0475 744 241 (optie1)

Je website beter vindbaar maken?

Je website beter vindbaar maken