Social Media Trends voor 2019

We nemen je even mee op avontuur, een avontuur in 2019. Beeld je even in dat we al halverwege 2019 zitten en lees dan nog een keer dit blog, waar staan we dan?  Wij vertellen je onze visie op 2019, het jaar waarin storytelling nog populairder wordt dan ooit tevoren, social media bereik steeds minder zal worden en meer gekeken zal worden naar resultaat. Ook zal 2019 het jaar worden waarin video een nog belangrijkere rol zal gaan spelen. Consumenten zullen steeds vaker kiezen voor een bedrijf waar een goed verhaal achter zit, dat komt omdat ze zich hiermee kunnen identificeren. Hoe kun je dit verhaal nu beter vertellen en persoonlijker maken...juist met video content!

Storytelling in Social Media

In 2018 was dit al de trend maar storytelling zal in 2019 nog verder ontwikkelen. Kijk niet alleen naar Snapchat en Instagram, maar ook naar Facebook en LinkedIn. Bij LinkedIn staan sowieso de werknemers meer centraal vanaf de laatste update. Het gezicht en verhaal achter het bedrijf worden steeds belangrijker. Neem je klanten mee op avontuur en betrek ze bij zoveel mogelijk ontwikkelingen. Daarmee creëer je betrokkenheid en uiteindelijk een ambassadeur voor je bedrijf.

Video in Social Media

We zien dat nu ook LinkedIn de mogelijkheid heeft om video content toe te voegen. Uit resultaten blijkt ook dat tegenwoordig steeds mee interactie ontstaat op het moment dat we werken met bewegende beelden. Dit zorgt ervoor dat video content een steeds groter bereik zal krijgen en een groter aandeel in de berichten die gepost worden. 

Social Media Marketing uitbesteden?

Ben jij er ook van overtuigd dat social media een kanaal is waar je op moet zitten om je doelgroep te bereiken, maar lukt het niet om hier effectief iets mee te bereiken? Dan kijken wij graag met je mee hoe we dit kunnen verbeteren. Ons doel is het juiste kanaal kiezen bij de doelgroep en de juiste content zodat dit jouw doelgroep aanspreekt. 

Social Media Marketing